dimecres, 2 de febrer de 2011

PARLAR (1). PROGRAMACIÓ DE L'ACTIVITAT

Actualment continuam treballant en la unitat 3, que té per tasca crear un programa d’intercanvi de material entre els alumnes de l’escola d’idiomes. L’activitat de parlar duta a terme amb els alumnes divergeix un poc de la proposta feta en el mòdul 3 del curs LLENTIC, tot i que en segueix les directrius generals.

Precisament, les habilitats orals són una part cabdal de l’aprenentatge d’una llengua, si més no, la més important. És per això que he pensat -sempre adient-me a la programació d’aula- que els alumnes creassin un discurs oral espontani a partir d’un text prèviament treballat. No es tracta d’una descripció, ni d’un text instructiu ni d’una narració. L’activitat consisteix a sintetitzar una notícia extreta d’un diari digital que prèviament han llegit, davant la resta d’alumnat.

També he de dir que, com que els alumnes no volen mostrar la cara a través d’Internet (ai, aquesta privacitat!!!), els enregistraments contenen les imatges de l’aula. De vegades s’ha enfocat una taula, altres la pissarra i en altres casos la resta de mobiliari de l’aula.

INSTRUCCIONS PER ALS ALUMNES:
-          Cadascun de vosaltres té una fotocòpia que conté un text d’un diari.
-     Llegiu-lo atentament i treballau-lo per poder-lo explicar a la resta de companys (sense dir les paraules en negreta).
-     Podeu subratllar-lo i fer-hi anotacions al marge. També podeu fer-ne un breu esquema, encara que no el podeu tenir davant en el moment de l’enregistrament.
-     El temps màxim per fer el resum és d’un minut i mig.
-     Aquest material serà penjat al youtube per poder-hi treballar entre tots a la pròxima sessió.
-     Entre tots, hem d’esbrinar quina relació hi ha entre tots els textos, tenint en compte la unitat que treballam. 

OBJECTIUS:
-          Aprendre a sintetitzar un text oralment.
-     Aprendre a utilitzar el llenguatge amb propietat.
-     Parlar en públic amb desimboltura.
-     Aprendre a usar mots sinònims dels que apareixen en un text.
-     Autoavaluar la producció oral i avaluar la producció oral dels companys.
-     Ser capaços de detectar un tema en comú en diversos textos.

CONTINGUTS:
-          El tema de compartir (vehicle, descàrregues a Internet, l’experiència de la maternitat...).
-     Interpretació correcta d’un text.
-     Síntesi correcta d’un text per comunicar-lo oralment a un altre oient.
-     Adequació al temps establert per parlar d’un tema. 

Aquests  són els textos que han treballat els alumnes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada