Actualment continuam treballant en la unitat 3, que té per tasca crear un programa d’intercanvi de material entre els alumnes de l’escola d’idiomes. L’activitat de parlar duta a terme amb els alumnes divergeix un poc de la proposta feta en el mòdul 3 del curs LLENTIC, tot i que en segueix les directrius generals.
Precisament, les habilitats orals són una part cabdal de l’aprenentatge d’una llengua, si més no, la més important. És per això que he pensat -sempre adient-me a la programació d’aula- que els alumnes creassin un discurs oral espontani a partir d’un text prèviament treballat. No es tracta d’una descripció, ni d’un text instructiu ni d’una narració. L’activitat consisteix a sintetitzar una notícia extreta d’un diari digital que prèviament han llegit, davant la resta d’alumnat.
També he de dir que, com que els alumnes no volen mostrar la cara a través d’Internet (ai, aquesta privacitat!!!), els enregistraments contenen les imatges de l’aula. De vegades s’ha enfocat una taula, altres la pissarra i en altres casos la resta de mobiliari de l’aula.
INSTRUCCIONS PER ALS ALUMNES:
- Cadascun de vosaltres té una fotocòpia que conté un text d’un diari.
- Llegiu-lo atentament i treballau-lo per poder-lo explicar a la resta de companys (sense dir les paraules en negreta).
- Podeu subratllar-lo i fer-hi anotacions al marge. També podeu fer-ne un breu esquema, encara que no el podeu tenir davant en el moment de l’enregistrament.
- El temps màxim per fer el resum és d’un minut i mig.
- Aquest material serà penjat al youtube per poder-hi treballar entre tots a la pròxima sessió.
- Entre tots, hem d’esbrinar quina relació hi ha entre tots els textos, tenint en compte la unitat que treballam.
OBJECTIUS:
- Aprendre a sintetitzar un text oralment.
- Aprendre a utilitzar el llenguatge amb propietat.
- Parlar en públic amb desimboltura.
- Aprendre a usar mots sinònims dels que apareixen en un text.
- Autoavaluar la producció oral i avaluar la producció oral dels companys.
- Ser capaços de detectar un tema en comú en diversos textos.
CONTINGUTS:
- El tema de compartir (vehicle, descàrregues a Internet, l’experiència de la maternitat...).
- Interpretació correcta d’un text.
- Síntesi correcta d’un text per comunicar-lo oralment a un altre oient.
- Adequació al temps establert per parlar d’un tema.
Aquests són els textos que han treballat els alumnes.
Aquests són els textos que han treballat els alumnes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada