dimecres, 9 de març del 2011

REFLEXIÓ FINAL

Una vegada acabades les activitats pràctiques, és necessari reflexionar sobre la utilitat de l'aplicació de les eines treballades durant el curs.
Evidentment, totes els recursos en xarxa que hem anat veient en aquests dos mesos són per posar en practica amb l'alumnat. Es tracta de sortir de la monotonia de les classes tradicionals i de començar a aplicar una eina tan potent com és internet.

Pel que fa al que he après al curs, he de destacar, sobretot, que no n'havia fet cap mai de TIC. Per tant, tot ha estat nou per a mi. És cert que sempre s'insisteix en la integració de les competències bàsiques en l'ensenyament, les TIC en el cas que ens ocupa. Sovint, la idea que se'n té és d'una tasca complexa i difícil. Però he comprovat que aquesta idea és totalment equivocada: no ens ha de tirar enrere l'ús d'Internet (i recursos que se'n deriven) dins l'aula o dins la sala d'informàtica. De fer, tot és molt més senzill del que sembla sempre.
A part de la formació en aplicacions específiques, diria que la gran aportació del curs, per a mi, ha estat aquesta: demostrar que és molt senzill emprar la xarxa com a recurs educatiu.
També m'ha servit per aportar idees que en un futur aplicaré a la meva tasca com a professor (algunes d'elles ja les he fet servir diverses vegades en aquest breu lapse de temps): crear un blog o una web, penjar vídeos al youtube per treballar la "por escènica" a treballar recursos orals, penjar tasques complementàries en un blog...

He de dir que, de totes les eines, la que m'ha semblat més útil és la wiki. En un principi, desconeixia el concepte de wiki. Quan el vaig conèixer, vaig pensar que seria una cosa massa complexa. Però realment ha estat més productiu del que em pensava: es pot fer servir per introduir temes, per ampliar conceptes determinats, perquè els alumnes treballin un tema de manera cooperativa... Les possibilitats, com sempre, són infinites.

Aleshores, per acabar, cal dir el que ja es pot deixar intuir. L'evolució que he experimentat vers l'aplicació de les tecnologies de la informació al llarg del curs ha estat positiva. He passat d'una postura un tant excèptica (per desconeixement, com sempre sol passar) a estar ben engrescat amb la temàtica.

Ara només falta que altres companys s'engresquin en aquesta tasca!

dilluns, 7 de març del 2011

GLOGSTER. COMENTARI DE L'ACTIVITAT

Com que ja havíem fet una activitat oral al curs LLENTIC, en aquesta ocació he decidit emprar l'eina glogster.
Els tres pósters els he fet jo, ja que hauria d'haver fer les activitats corrents amb els alumnes. De totes maneres, essent professor d'una escola d'idiomes, pens que a començament de curs es podria emprar aquesta eina als nivells bàsics.
Una possible activitat, per exemple, seria que els alumnes mateixos fessin pósters i cartells amb la informació sobre el funcionament del centre que el professor els ha donat els primers dies. D'aquest manera, d'aconseguiria que alumnes el coneguessin el centre i tots els recursos que els ofereix.

De fet, es podrien elaborar murals com els que he realitzat: amb l'horari de la biblioteca, amb les condicions de préstec de llibres, amb la classificació per nivells, una invitació a una festa de Nadal (o de final de curs) per penjar a la web del centre...

Novament, veiem que les aplicacions d'aquesta eina tornen a ser infinites. Tot dependrà de l'enfocament que es vulgui donar a l'activitat per fer la tasca.

ACTIVITAT AMB GLOGSTER 3

ACTIVITAT AMB GLOGSTER 2

ACTIVITAT AMB GLOGSTER 1